Daginstitution

Skal man

Kunne Lide Børn?

...når nu man arbejder med dem...

Kvalitet i daginstitutioner

 

I dag taler man meget om kvalitet i daginstitutioner og om højkvalitetsdaginstitutioner.

Men hvad menes der egentlig med kvalitet?

Hvorfor er kvalitet vigtig? Og har vi ikke altid haft en høj kvalitet?

Hvilken betydning har kvalitet? Og hvad er bedre eller dårligere kvalitet?

Hvordan ser man kvalitet i daginstitutioner, og kan man endna måle den?

Hvad skal jeg som leder? Hvad skal jeg som pædagog?

 

Hos KunneLideBørn kan du booke et oplæg til et personalemøde eller et forældremøde. Du kan også booke et helt forløb, hvor vi samarbejder om de forskellige faser og elementer i jeres arbejde med kvalitet.

 

Vi holder et afklarende formøde, som danner udgangspunkt for et skræddersyet forløb. Hvis du ønsker det, får du udleveret materiale som litteratur, slides og øvelsesmateriale.

 

 

Metoder og redskaber

 

Du ønsker at arbejde med følgende:

 

  • Aktionslæring (undersøg din egen praksis)
  • Observationer (lær hvad du skal fokusere på)
  • Målformuleringer (formuler relevante mål)
  • Evaluering (skab sammenhæng mellem dine mål og din evaluering)
  • Supervision (drøft de dilemmaer, der opstår i det pædagogiske arbejde)
  • (Special)pædagogiske redskaber (få inspiration til dit arbejde med børn i udsatte positioner, på baggrund af viden om diagnoser eller udfordringer som ADHD, Autisme Spektrum Forstyrrelser, for tideligt fødte børn, højtbegavede børn, børn med usikker tilknytning, mm.)

 

Hos KunneLideBørn kan du booke et æ til et personalemøde eller et forældremøde. Du kan også booke et helt forløb, hvor vi samarbejder om jeres brug af ovenstående metoder og redskaber.

 

Vi holder et afklarende formøde, som danner udgangspunkt for et skræddersyet forløb. Hvis du ønsker det, får du udleveret materiale som litteratur, slides og øvelsesmateriale.

 

Kontakt

kunnelideboern@gmail.com

Share

Facebook

Muligheder

Oplag eller temadage

Individuelle forløb